26 października 2005 r. (środa) w SGH w sali 52), o godz. 18.00 odbędzie się
konferencja (tłumaczenie konsekutywne) z Michel Clamen, autorem książki
“Lobbing i jego sekrety”.
W spotkaniu wezmą udział również pan Gilles Teissyere- prezes Artcturus Group oraz pan Grzegorz Ziemniak – Stowarzyszenie Profesjonalnych Lobbystów w Polsce.
Michel Clamen
Lobbing i jego sekrety
Działania grup interesu (lobbies) stanowią nieodłączny element społeczeństw demokratycznych, wpływają na decyzje publiczne. Metody lobbingu opierają się na podstawowych swobodach demokratycznych: wolności słowa, gromadzenia się i spotkań z decydentami.
Książka stanowi przewodnik po tym, w jaki sposób i przy pomocy jakich narzędzi wpływać na decyzje publiczne. Składa się z trzech części poświęconych kolejno: strategiom działania, metodom oraz uczestnikom działań lobbingowych. Praca traktuje lobbing jako formę komunikowania, prezentuje zatem praktyczne sposoby komunikowania, również z wykorzystaniem internetu (m.in. kampanie lobbingowe w sieci). Zawiera 80 technik, zilustrowanych ponad stu przykładami oraz 19 podsumowań w formie tabel.
Autor książki, Michel Clamen, pracował we francuskim ministerstwie obrony, a potem przemysłu. Był ekspertem Komisji Europejskiej, przez wiele lat współpracował z różnymi lobbies, obecnie kieruje programem studiów DESS Relations Européennes w Instytucie Katolickim i w Pole Universitaire Leonardo da Vinci w Paryżu. Prowadzi szkolenia w zakresie lobbingu europejskiego w Instytucie Nauk Politycznych Sciences Po w Paryżu. Jest autorem licznych publikacji, m.in. przewodnika negocjacji wspólnotowych
Bruxelles au jour le jour (1996). Książka Lobbing i jego sekrety doczekała się trzech wydań we Francji.
Redaktorem naukowym polskiej edycji książki jest dr Małgorzata Molęda-Zdziech, pracownik naukowy Instytutu Studiów Międzynarodowych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.